Taunus 1.6

Terug

 

Van 0 tot 1600 met dellorto's

Met dat we te horen zijn gekomen dat we maar met 1 auto per persoon kunnen rijden. Heb ik zelf maar een autootjes gekocht. Ik rij al enkele jaren met een Ford Taunus. Ik heb dus als rallywagen ook een Ford Taunus gekozen. Omdat niemand mij ooit zal nadoen. En niemand zo zot is om dit te doen. HAHA!!

Hier 2 filmpjes van toen hij nog reed en standaard was.

Link 1 Ik even zelf een toertje gereden

Link 2 Incar beelden gefilmd door Nina

 

Voorbereiding 1

Het eerste werk dat aan deze auto was een andere stomme carburator, een van een capri S. eenmaal dit gedaan was hebben we de auto leeg gemaakt. Heel het interieur eruit, de trekhaak eraf want ja dat mag niet. Daarna eenmaal dat alles eruit was, wat eigenlijk veel is dat weg was.

Nu het rolkooi gedoe. We hebben buizen gaan kopen om zelf een rolkooi te maken. We hebben dit geprobeerd door het weer viel alles beetje tegen. Spijtig genoeg na alle werk, heb ik toch een kooi laten zetten door iemand. Moet zeggen dat het kooi toch netjes is gestoken.

Toen zat ik op avondschool automechanica waar ze ook een spuiterij hadden en heb ik de wagen helemaal wit laten spuiten. Is wel niet perfect gedaan maar toch mooi voor wat het moet zijn. Dank u daarvoor.
Toen deze trg thuis was, ben ik trg beginnen opbouwen. Meters erin, zien dat ze werken. Stuurslot eruit en heel het starten en stoppen van de auto gemaakt met schakelaars. Alle elektriciteit opnieuw moeten leggen.

Enkele foto's van het resultaat wat het was geworden. We waren op tijd af om te mogen rijden. linkje

 

Voorbereiding 2

Dus na een mooi en leuk weekend op Maasmechelen, heb ik een hoop raad gekregen van anderen. We hebben alles naar achter in de auto geplaatst. Batterij, waterbak en een speciale naftbak + elektrisch pompje (beetje last af van motor was standaard mechanische pomp.)

En gelukkig een nieuw race ophanging, want je shockdempers waren zo rot versleten als iets. Ze hadden ook voorgesteld om men gat omlaag te doen, dus lekker goedkoop, ander halve spiraal van men standaard veer gedaan. Nah, niet alles moet geld kosten. Ook hebben men maten men motorkap verlicht :-) kijk maar bij de foto's. Met de batterij naar achter te zetten heb ik nog eens heel de elentrik moeten veranderen, maar dat is allemaal mooi weggestoken in een carflex tube.

Iedereen zij tegen mij, je MOET sper hebben. Dus ja kijk ma op foto men beestje heeft 100% Sper :-)

Kijk ma naar ons mooi werk dat we erin hebben gestoken. linkje

 

Voorbereiding 3

Na ons mooi weekendje op Arendonk, Met Peter, Crice en ouders, Stijntje en zelfs Nina en ouders, Bart, Gert en Britt hebben we toch feest gehad.

De training was leuk. Maar op de 2de race men uitlaat stuk gereden. Gelukkig trg hersteld en 3de race trg stuk, maar niet erg, moest er toch uit.

Ik hoop dat we voor maasmechelen een snellere auto aan de start hebben. Het doel is op een racekop erop te zetten met spagettie uitlaat en een race uitlaat. Tunend bij Crice :-) In de kop steken kleppen van een 2 liter en heel de kop is geflowd en mensen geloof me dit gaat echt een verschil maken. (kijk maar bij foto's)

Als alles goed meevald heb ik nog een setje 40-ers dellorto's onder de motorkap en hopen we rond de 110-120pk verwachten. (Een verschil tegen over de lompe 70pk dat hij standaard had.) Maar zo ver zijn we nog niet.

Dus hier volgen de foto's er zijn alleen geen 40-ers op nog steeds dezelfde carbu, maar wel een andere kop. Kijk maar linkje

Een filmpje van de draaiende motor

 

 

Het laatste dat we nu hebben gedaan is de Dellorto's erop zetten.

Het resultaat.